Over Brandyard

Oprichter en creative director Maarten Walraven over de visie van Brandyard


De naam, visie en missie

Maarten Walraven Creative Director

Maarten Walraven – creative director Brandyard

Brandyard staat vrij vertaald voor “Merkentuin”, een omgeving waar merken zich prettig voelen, groeien en uiteindelijk tot volledige bloei kunnen komen. Brandyard richt zich op het zichtbaar en herkenbaar positioneren van merken. Merken en organisaties voorzien van een sterke eigen corporatie identity, identiteiten die karakter tonen en de organisatie helpen met de communicatie. “Brandyard makes your brand look good & feel great.” 

“Design is door de jaren heen steeds belangrijker geworden, het beïnvloed direct of indirect het gedrag, de beleving, het gevoel en activiteit van mensen. Design beïnvloed ook de mindset. Met design kan ingespeeld worden op de verwachting of juist verrassen met het doorbreken van de verwachting. “Als alle dubbeldekker bussen in London één dag knalgeel zouden zijn, zou dat het gesprek van de dag zijn”.
Design inspireert en raakt mensen. In mijn beleving nu meer dan ooit. Met de komst van internet en smartphones is het aantal visuele boodschappen dat u dagelijks tot u krijgt enorm in aantal gestegen. Het is aan Brandyard deze boodschappen er voor uw doelgroep uit te laten
springen in originaliteit, kwaliteit en creativiteit”.

Maarten Walraven
Creative director bij Brandyard
Storytelling artist – Toshy
Initiator Instawalk, InstaEvent, instafashionwalk & InstaFoodWalk & SNAPSTAR

Als creative director betrokken bij de nationale en internationale positioneringen van:

– Antracite (brands: Bellerose, Day Birger et Mikkelsen, Hunkydory, Lolies Laundry, 2ndDay)
– Bouwfonds (finance, project development)
– Endemol (Volvo Ocean race)
– GGZ Eindhoven
– GGZ Rotterdam
– Gemeente Breda (ViaBreda)
– Gemeente Roosendaal (Courage)
– Gemeente Rotterdam (Punt Centraal)
– HV/Polo
– Kyocera
– M-Agency (fashion brands for kids)
– Procter & Gamble (retail brands: Pringles, Pampers, Head & Shoulders, Herbal Essences)
– Rabobank Rotterdam
– React Now
– Ruby Tuesday & Miss Ruby Tuesday
– TWC (Ibiza)
– Tommy Hilfiger
– TomTom
– Unilever (corporate)